svaren del ett.

 

Vad heter du, hur gammal är du och vart bor du?

Jag heter Linn, jag är sexton år och jag bor i Umeå.

 

Kan du inte slänga upp en liten bild på dig själv? :)

Jovisst!

 

I was wondering what kind of camera and lens you use for your pictures :)

My camera is a Nikon D90, and I mostly shoot with my Micro Nikkor 60mm lens.

 

Vad heter textsnittet som du har i din header och på "frågestund"?

Det heter English Essay, och går att ladda hem från Dafont.com.

 

 

Vad jobbar du med?

Jag ska börja andra året på naturvetenskapslinjen, men nu under sommaren så är jag anställd av kommunen som ferieprao. 

 

Vad är meningen med livet?

42? ;)

 

Vilka är dina bästa tips för matfoto?

Jag är inte direkt något matfotoproffs men något som är väldigt viktigt är att få till ett bra ljus. När jag fotar mina frukostar gör jag det alltid i närheten av ett fönster så att det faller in dagsljus, och så använder jag aldrig blixt. Blixt, enligt min mening, föstör oftast matbilder och gör dem platta.

Ett annat tips är att fota manuellt, om man känner att man kan hantera det, då har man mycket större kontroll över inställningarna. När man fotar manuellt är det bra att anpassa vitbalansen efter situationen, särskilt om man fotar i JPEG.

När det kommer till styling av mat kör jag mest på känsla och det jag tycker passar varje enskild frukost. Jag tycker inte att det finns några rätt eller fel, bara smak.

 

Vilken tid går du upp på morgnarna?

Det varierar helt från dag till dag, men nu när jag sommarjobbar så ringer mitt alarm vid 06:45.

 

Vilken är din favoritfrukost?

Jag är en sucker för yoghurt/fil med någon god frukt och nötblandning, flingor eller rispuffar.

 

Är det någon frukost du gjort som inte blivit god?

Haha, ja, Tofughurten är ju en utav mina mindre lyckade försök. Dock inte värdelös, bara smaklös!

 

 

Vad skulle krävas för att du skulle vakna upp en morgon och vara helt tillfreds med allt?

Om jag fick vakna i ett nytt, spännande land, utan en massa måsten skulle jag nog vara nöjd med det mesta.

 

Var kommer din kärlek för frukost ifrån?

Oj, jag vet inte riktigt. Kanske för att frukostar är lätta att fixa, man kan variera det i massor och det är det enda målet man alltid får bestämma helt själv över, i alla fall när man bor hemma ;)

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det va skitbra att du hade en frågestund! :) Kul att få veta lite mer om den goa tjejen bakom denna underbara blogg! <3

2012-07-08 @ 11:03:11
URL: http://sandrami.devote.se/
Postat av: Minna

din blogg är så bra!
riktigt fina foton med :)

2012-07-08 @ 13:15:59
URL: http://mawr.myshowroom.se
Postat av: Madeleine

Håller helt med om att yoghurt/fil med nån musli till är bästa frukosten. :)

2012-07-08 @ 21:58:50
URL: http://whitemaskgirl.wordpress.com/
Postat av: I am Baam ♡ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vad kul att läsa alla svar :D

2012-07-11 @ 01:20:42
URL: http://iambaam.blogg.se
Postat av: Jenny.

Men flicka lilla du borde ju bara fota dig själv, du är ju hur vacker som helst !!

Svar: Tack!^^
Linn Cling

2012-07-14 @ 22:42:18
URL: http://JCarpeDiem.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback