mochabägare med hallon och kesella.

Tisdag - Overnight oatmeal med mochasmak varvat med kesella och hallon samt toppat med några kaffebönor, en kopp Earl Grey te.
 
Glad tisdag!
Jag gjorde min morgon lite extra vardagslyxig genom att laga Overnight Oatmeal med mochasmak. Jag smaksatte helt enkelt grundreceptet med 1 msk kakao och 1 msk kaffe kvällen innan och nu på morgonen drog jag ihop den i en bägare varvat med lite hallon (passade super till!) och kesella. Himla festligt (och mättande) en regning tisdag!
 
--
Translation:
Tuesday - Overnight oatmeal with mocha flavor, layered with quark and raspberries and sprinkled with some coffe beans on top. A cup of Earl Grey tea.
 
Happy tuesday!
I made my morning extra luxurious by making Overnight Oatmeal with mocha flavor for breakfast. I made the oatmeal accordingly to the recipe (sorry it's just in swedish, but if you google on it there's english recipes too!) and added 1 tbsp cacao and 1 tbsp coffe. In the morning I layered the oatmeal with some raspberries (a great combination!) and quark. Very festive a rainy tuesday!

Kommentarer
   
Postat av: Elin Ohre

men dra mig baklänges vad gott det där såg ut!

Svar: Åh, ja det var det^^
Linn Cling

2012-10-30 @ 10:33:04
URL: http://ohre.webblogg.se/
Postat av: Cissi Par

Åh gu va gott det verkar! Måste testas snarast! =)

2012-10-30 @ 12:06:48
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: Vilma

Skulle du kunna lägga upp receptet på mochabägare med hallon och kesella? Ser jättegott ut! :)

Svar: Vad roligt att du gillar det! :) Det är lätt, och jag har även skrivit lite i inlägget, men det kanske inte var så detaljerat. Först gör man Overnight oatmeal: http://morningdiaries.blogg.se/2012/may/grundrecept-till-overnight-oatmeal-grot-over.htmlmen tillsätter 1 msk kaffe och 1 msk kakao som smaksättning (på kvällen). Sedan på morgonen är gröten färdig, och då lägger du ett lager av den i botten av ett glas/en skål, sedan ett lager med kesella över, sedan ett lager med hallon. Och så repeterar du tills du har önskad mängd/lager! Lycka till :)
Linn Cling

2012-11-09 @ 14:45:20
URL: http://v-viilma.devote.se

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback