grönt monster.

Lördag - En "grön monster"-smoothie, mandlar och ett finncrisp med jordnötssmör.
 

Är grönt = äckligt?
Enda sedan jag såg hemsidan Green Monster Movement har jag velat testa en egen version av en grön smoothie, eller ett "grönt monster". Lite tveksam till att blanda ned spenat i min smoothie gjorde jag ett försök imorse. Och jag måste säga att det blev så himla gott. Verkligen. Till och med min mamma, som oftast är lite tveksam till mina nya frukostpåhitt, smakade och tyckte den var god. Så låt inte färgen avskräcka er från att testa receptet (som vanligt kommer upp lite senare), för det är bara att konstatera: Grönt är inte äckligt, grönt är skönt och himla gott.
 
 
-- 
Translation:
Saturday - A "green monster" - smoothie, some almonds and a sour dough rye crispbread with peanut butter.
 
Green = Disgusting?
Since I saw the Green Monster Movement website I've wanted to try my own version of a green smoothie, or a "green monster". A bit doubtful I mixed in spinach in my smoothie this morning, and it was sooo delicious. Really. Even my mother, who often is hesitant to my new breakfast ideas, tried it and thought it was tasty. So don't let the colour scare you off from trying the recipe (which I'll as usual post later), because green is good.
 

Kommentarer
Postat av: Vicky

najs! drack också spenatsmoothie för första gången nyligen. gott var det! (med äppelmust och annat fint).

2013-01-19 @ 11:21:19
URL: http://vickys.se/
Postat av: Stina

Vill också smaka grönt monster nu hehe :)

2013-01-19 @ 15:10:56
URL: http://stinaina.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback