"scrambled" tofu med minitomater.

Tisdag 10:00 - "Tofuröra" med olika sorters minitomater och ett glas C-vitamin.

Jag hade en del tofu över sedan Tofughurten och bestämde mig för att göra slut på den. Det blev en vegansk tolkning på äggröra, och den blev himla god till skillnad från tidigare nämnd tofufrukost.

Jag delade helt enkelt tofun, stekte den i rapsolja och kryddade med salt, peppar och curry för att få till den äggröreliknande färgen, och så serverade jag med minitomater till. Mmm!


Kommentarer
Postat av: Anna

Mmm! När du skriver c-vitamin, menar du en vanlig brustablett då?

2012-06-12 @ 14:26:23
Postat av: Linn

Svar till Anna: Ja, med C-vitamin menar jag en brustablett.

2012-06-12 @ 14:33:59
URL: http://morningdiaries.blogg.se/
Postat av: Vicky

åh. var så himla länge sen jag åt tofu! mums.

2012-06-12 @ 21:24:07
URL: http://vickys.se/
Postat av: Malene

Tips för att göra "riktig" scrambled tofu är att smula tofun, så att det blir röra på på riktigt =)

2012-06-20 @ 22:10:43

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback