banan, jordnötssmör och trubbel.

Onsdag(men idag är det fredag) - Riskakor med jordnötssmör och bananpengar, en bägare blåbärsyoghurt med All Bran Plus samt en kopp vitt hallonte.
 
Godmorgon!
Såhär såg min frukost ut för några dagar sedan. Närmare bestämt i onsdags, innan min dator gick sönder. Ja, där har ni orsaken till min frånvaro de senaste dagarna. Ingen dator, inget program att redigera i, ingen frukostblogg. Det känns så himla bittert.
Så, det kommer nog bli lite tomt här ett tag framöver, tills den är fixad
Tills dess delar jag med mig av receptet på kanelbullegröt med vaniljkesella, tyvärr kan jag inte skriva det i "receptblocket" så ni får det såhär:
 
1 portion
1 dl havregryn
3 msk mjölk
1 msk vatten
1/2 msk kanel
1 tsk kardemumma
1 äggvita
1/2 tsk bakpulver
Lite vaniljpulver
Gör såhär: Sätt ugnen på 225 grader. Blanda samman alla torra ingredienser och tillsätt sedan äggvitan och sedan de våta. Rör om väl. Placera i en ugnsform och grädda mitt i ugn i 15-20 minuter. Klart!
Ät med några matskedar vaniljkesella. 
 
Kram på er!
 
 
--
Translation:
Rice cakes with peanutbutter and slices of banana, a cup of blueberry yoghurt with All Bran Plus and some white raspberry tea.
 
Godmorning!
This is what my breakfast looked like this wednesday, before my computer broke. Yes, it's broken. That's also the reason to why I haven't updated in a couple of days. No computer, no editing or blogging program and no Morning Diaries. I'm very sad about it. And therefore this blog is going to be a bit empty until it's fixed.
I thought I share the recipe to cinnamon roll oven baked oatmeal meanwhile.
 
1 serving
1 dl rolled oats
3 tbsp milk
1 tbsp water
1 eggwhite
1/2 tbsp cinnamon
1 tsp cardamom
1/2 tsp baking powder
A dash of vanilla powder
How-to: Set the oven to 225 degrees celcius. Combine all the dry ingredients and add the eggwhite. Then add the milk+water and stir. Put in an oven plate and bake for about 15-20 minutes. Enjoy!
Eat with some vanilla flavoured quark.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

hejhej! jättebra blogg! jag skulle jättegärna vilja smaka din kanelbullegröt men vet du hur mycket kalorier den innehåller? .. är inne i en diet:D

Svar: Hej! Tack :) Jag vet tyvärr inte hur mycket kalorier den innehåller eftersom jag inte räknar, men jag vet att man kan äta gröten med gott samvete eftersom den innehåller bra näringsämnen för kroppen!
Linn Cling

2012-10-13 @ 08:39:50
Postat av: Sarah

Synd med datorn. :( min förra gick sönder på julafton (!) och min kamera för någon månad sen. Hoppas det löser sig för dig. :)

Svar: Ja, men julafton måste nästan vara värre :/ Tråkigt med kameran också, men tack! Jag hoppas detsamma för din skull :)
Linn Cling

2012-10-15 @ 13:06:09
URL: http://cinnamonsweety.blogspot.com

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback