frozen yoghurt med choklad-jordnötssmör och banansmak.

Söndag - Frozen yoghurt i två smaker, banan och choklad-jordnötssmör, toppad med hackade valnötter och kokosflingor. En kopp vaniljte (ej i bild).

Det här är den tredje varianten av frozen yoghurt som jag prövar här på bloggen, men det är ju så himla gott. Och roligt också att äta något med glasstextur till frukost.
Just detta recept innehåller även extra mycket protein, vilket gör det mer mättande och även fungerar bra att äta efter träning om man inte vill ha det till frukost. Jag är lite besviken på smakerna som kunde ha varit tydligare, men jag tänkte i alla fall lägga upp receptet ikväll. Tills dess får ni ha en fin söndag!
 
Ps. Jag har tyvärr inte fått in tillräckligt med läsarfrukostar i veckan för att kunna göra ett inlägg, men fortsätt gärna skicka in era bilder med bredden 700px, så ser vi om det kan bli ett inlägg nästa söndag istället.
 
 
--
Translation:
 
Sunday - Frozen yoghurt with two flavours, banana and chocolate-peanut butter, sprinkled with walnuts and shredded coconut. A cup of vanilla tea (not in photo).
 
This is the third type of frozen yoghurt I've tried here on the blog, but then again frozen yoghurt is so good. It's also fun eating something with ice cream texture for breakfast.
This recipe alos has extra protein in it, which makes it more filling and it also works good as a post-workout snack if you don't want to have it for breakfast. I'm a bit disappointed by the falvours which could have been more prominent, but I'll still post the recipe here tonight. Until then, have a nice sunday!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lydia

Ser svingott ut.

2013-01-20 @ 12:43:28
URL: http://elementarpartiklar.blogg.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Åh, vad gott det låter! Älskar frozen yoghurt, men av någon anledning så gör jag det sällan...

Svar: Ja, det är himla gott! Det är samma för mig, när jag väl gör det frågar jag alltid mig själv varför jag inte gör det oftare ;)
Linn Cling

2013-01-20 @ 12:47:21
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag är nog lite efter, men frozen yoghurt är vanlig yoghurt som man bara fryst in eller? :s

Svar: Hej! :) Nja, det är inte riktigt som bara infryst yoghurt. I USA är det lite mer som mjukglass, oftast sötad och äts med olika godistoppingar till. Min variant är en frukostversion med lite olika ingredienser, ett recept kommer upp i kväll. Men man måste ha en glassmaskin för att göra just denna i alla fall!
Linn Cling

2013-01-20 @ 16:50:49
URL: http://eluw.blogg.se
Postat av: S P R A L L I C E-fotografi och annat fint

Älskar din blogg!

Svar: Åh, tack så mycket!
Linn Cling

2013-01-21 @ 15:50:48
URL: http://sprallice.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback