ugnsbakad gröt med smak av morotskaka.

Måndag - Ugnsbakad gröt med smak av morotskaka toppad med vaniljkesella(vaniljpulver+kesella), riven morot och kanel, samt ett glas isvatten till.
 
Godmorgon!
Pellans blogg hittade jag ett recept till gröt med smak av morotskaka. Det lät gott, men eftersom jag ville ha det lite mer som min ugnsbakade chokladbollsgröt skjutsade jag in den färdigkokta gröten i ugnen på 225°C i cirka 15 minuter. Till min besvikelse blev det inte lika gott som jag hoppats. Det smakade visserligen som morotskaka, men konsistensen var ju fortfarande som gröt och det med morotskakasmaken (haha, vilket ord!) gick liksom inte ihop för mig. Jag tror säkert att många skulle kunna gilla det, men det gäller tyvärr inte mig.
Ha en bra måndag!
 

Kommentarer
Postat av: Vicky

hoppsan! spännande.

2012-08-13 @ 18:11:35
URL: http://vickys.se/
Postat av: Hanna Ek

Åh jag älskar dina bilder!

Svar: Tack :)!
Linn Cling

2012-08-14 @ 03:14:27
URL: http://hannaek.com

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback