ungsbakad ballerinagröt.

Lördag - Ugnsbakad ballerinagröt samt ett glas mjölk.
 
Kommer ni ihåg när jag skrev att jag inte gillade gröt, men att jag ville tycka om det. I alla fall så har jag ju under bloggens gång testat en hel del varianter på gröt, som för att motbevisa mig själv att gröt visst kan vara gott. Och jag har faktiskt börjat gilla det! Något jag fastnade lite extra för var ugnsbakad gröt, som jag testat i lite oväntade efterrättsmaker  (fast nyttig och funkar som frukost då). Som chokladboll, morotskaka, eller varför inte kanelbulle? I alla fall så prövade jag en ny variant idag nämligen ungsbakad ballerinagröt. Ni vet som kakorna? Det var gott, smakade ju inte riktigt som kakorna men åt det hållet. Och så såg det ju ganska roligt ut till frukost. Receptet får ni senare, kram!
 
 
--
Translation:
I made oven baked ballerina oatmeal. Ballerina is a swedish vanilla cookie with nougat filling. I will share the recipe with you later! Hugs!
 

Kommentarer
Postat av: Vonskareng

Ser inte helt tokfel ut!;) mums!

2012-12-01 @ 17:18:31
URL: http://Vonskareng.blogg.se
Postat av: Emma

Åh, ser supergott ut! :)

2012-12-01 @ 17:55:25
URL: http://emmajjohanssson.blogg.se
Postat av: Nettan

Jag hittar ingenstans ditt recept på kanelbullegröten kan du länka den här?

ÄLSKAR din blogg!

Svar: Åh, tack!^^ Receptet kom lite på villovägar eftersom min dator blev trasig, men i det här inlägget hittar du det:http://morningdiaries.blogg.se/2012/october/banan-jordnotssmor-och-riskakor.html#comment
Linn Cling

2012-12-02 @ 00:06:04
Postat av: ellen

jag smäller aaaaav vad gott !! väntar ivrigt på recept, aldrig gjort ungsbakad gröt, är det bättre än kokad?

Svar: För någon som jag som alltid haft lite svårt för konsistensen hos vanlig kokad gröt, tycker jag att ungsbakad är det ett perfekt alternativ! :) Men det är svårt att säga om det är bättre, alla har olika smak ;)
Linn Cling

2012-12-02 @ 11:19:35
Postat av: Cecilia

Är inte heller en grötmänniska, men hade gärna vart! Men den här frukosten såg ju fantastiskt god ut :)

Svar: Ja, ugnsbakadgröt har ju inte den där "grötiga"-konsistensen vilket jag hade/har fortfarande lite svårt för och därför är de ett bra alternativ!^^
Linn Cling

2012-12-02 @ 21:05:18
URL: http://vagenupp.blogg.se
Postat av: Sarah

Ser jätte spännande ut! Ser fram emot receptet :)

2012-12-03 @ 14:53:57
URL: http://cinnamonsweety.blogspot.com
Postat av: anonym

Vill göra!!
Recept?

2012-12-17 @ 18:19:34
Postat av: Viktoria

Så virkelig flott blogg Linn! Jeg kommer til å lese fast nå :-D

Svar: Åh, tack vad gullig du är Viktoria! :D
Linn Cling

2012-12-18 @ 23:05:06

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback