svaren del två.

 

Hur får du alla idéer/inspiration till alla frukostar du gör?

Jag är tycker om att kika på matbloggar, Pinterest och att googla mig fram till nya och spännande recept. I princip 99% av all inspiration jag får kommer från internet. 

 

Hur kom du fram till frukosttemat på bloggen, och blir du aldrig sugen på att blogga om andra saker?

Jag såg massa fina frukostbilder på olika fotobloggar och sedan upptäckte jag även bloggen Simply Breakfast.

När jag insåg att jag kunde kombinera mitt stora intresse foto med dagens bästa måltid blev det så himla självklart att det var frukostar min blogg skulle handla om.

Visst, ibland kan jag känna mig sugen på att blogga om massa annat också, men samtidigt är det min bloggs genre som gör den speciell och därför vill jag hålla mig efter den :)

 

 

Jag undrar om du bloggat innan och
hur mycket brukar du fotografera annars. Vad fotar du helst förutom mat?

Jo, bloggat har jag gjort innan och foto har jag hållt på med i ungefär två år nu. Det var ungefär då jag fick min systemkamera och det var då intresset drog igång på riktigt.

Annars fotar jag helst mode- och modellbilder. Jag har en Flickr, som jag är lite dålig på att uppdatera, men där kan man i alla fall kolla in en del av mina bilder.

 

Jag undrar hur lång tid varje frukost tar på ett ungefär?

En frukost kan ta allt från 5 minuter till 30 minuter att laga beroende på vad det är. Ska det bakas i ugnen tar det ju ett tag men är det bara en tallrik fil så går det på mindre än en minut. Sedan lägger jag ju ned minst 10 minuter på att fota frukosten också. Men mellan 10-40 minuter om man räknar med det skulle jag tro.

 

 

Jag undrar vilken frukost som är din favorit som du äter när du verkligen är lat och orkar göra något avancerat?

Alltså det godaste, godaste i frukostväg som jag smakat var när jag var i Grekland. Min familj besökte en liten by uppe i bergen där en gammal gubbe och hans fru bodde. Gubben gjorde sin egen yoghurt från deras getter(som förövrigt strövade omkring fritt på byns gator) och som han bjöd på tillsammans med solvarma mullbär, valnötter och honung. Det var ljuvligt. Och det är väldigt enkelt att göra själv också när man är lat, fast med köpeyoghurt, bara att slänga ihop och sedan njuta. 

 

Jag undrar också hur länge du har varit "frukost intresserad"?

Jag vet inte riktigt, sedan mina frukostar började inkludera foto har jag blivit mer och mer intresserad. Men inte särskilt länge.

 

 

Det var alla svar, för att få bildkällor klicka på bilderna!


Kommentarer
Postat av: Linn

Roligt att läsa svaren på frågorna! Även om jag skulle älska att se dig ta dig an även andra bloggämnen tror jag att du gör rätt som håller dig till frukostar i den här bloggen.

2012-07-13 @ 10:28:57
URL: http://lyckoland.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback