kesoplättar, jordnötssmör och clementin.

Onsdag - Kesoplättar med jordnötssmör, kesella, hallon och clementin, samt en kopp te med äppelpajsmak.
 
 Idag lagade jag kesoplättar till frukost, jag har gjort det tidigare(men inte på bloggen) och idag bestämde jag mig för att ugnsbaka dem istället för steka. Det var en dålig idé och även om det var gott var det inte lika bra som när man steker dem. Kan dela med mig av stek-receptet senare idag. Jag rekommenderar i alla fall varmt att äta det med jordnötssmör för himmel vad gott det blir!
Kram!
 
--
Translation:
Wednesday - Cottage cheese mini pancakes with peanutbutter, quark, raspberries and a tangerine, plus a cup of tea with apple pie flavor.
Today I made cottage cheese mini pancakes. I've done it earlier(but not posted it here) and today I decided to oven bake them. It was a mistake. Even though it was tasty it's much better to fry them as the original recipe calls for. So therefore I'll just share the recipe where you fry later today. Anywas I warmly recomend to eat this with some peanutbutter since the combo is oh-so-tasty!
Hugs!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Dina bilder är så otroligt fina jämt! Vad använder du för objektiv? har du något fototips? :)

Svar: Tack, vad glad jag blir! :) I somras köpte jag ett nytt objektiv, så nu använder jag ett Nikkor 50mm f 1.8 G. Några bra fototips är att fota i dagsljus, och utan blixt. Testa nya vinklar, och om man fotat ett tag och förstår sig på kamerans funktioner blir bilderna oftast bättre om man själv ställer in inställningarna manuellt :)
Linn Cling

2012-10-31 @ 09:45:39
URL: http://denksam.wordpress.com
Postat av: Rebecca

Tack för svaret! Jag har funderat på att önska mig det objektivet i julklapp, så det blir det nog! :)
Såg att du gillar nejlikor, kolla gärna mitt senaste recept på crunch/müsli. :D

Svar: Ja, det är riktigt bra!^^
Linn Cling

2012-10-31 @ 20:41:17
URL: http://denksam.wordpress.com

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback