receptet till "äppelpajen"

Inspiration till detta hittade jag på Sofies blogg. Himla gott och för mig räcker sötman från äpplena tillsammans med kanelen, men om man vill kan man såklart söta med något. Ett förslag skulle vara honung.
 
--
Translation:
 
"Apple pie"
1 plate
3/4 - 1 dl oats
1 apple
1 tbsp cinnamon
2 tsp cardamom
10 g butter
A drizzle of lemon juice
 
How-to: Heat the oven to 225ºC. Cut the apple into pieces, put in a roasting pan and "marinate" with lemon juice and cardamom. Bake in the oven for about 20 minutes or until the apples are soft.
Melt the butter in a frying pan. Meanwhile mix the oats with the cardamom. Then fry in the melted butter a few minutes. Put the apples pieces on a plate and pour over the oats-cardamom-mix. Enjoy!
 

I was inspired by Sofies blog. I think this is delicious the way it is, but of course you could add a sweetener if you'd like, for example honey.
 

Kommentarer
Postat av: Cissi Par

Åh va höstigt mumsigt det låter! Vill verkligen testa detta! Kanske blir till helgen =)

Svar: Ja, det tycker jag du borde göra! :) Det var mumsigt^^
Linn Cling

2012-10-02 @ 22:07:51
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: nathalie.

åh. det där lät himla gott! förresten, har du möjligen instagram?

Svar: Ja det var det!^^ Jo jag har en Insta, Linn Cling heter jag där men det är inget frukostrelaterat :)
Linn Cling

2012-10-03 @ 18:39:19
URL: http://conscious.blogg.se/
Postat av: Amanda

nejmen alltså åh, jag orkar inte med dig och din blogg. den är liksom så underbart härlig som det kan bli, verkligen, verkligen hur fin som helst!

Svar: Åh, tack så himla mycket!^^
Linn Cling

2012-10-04 @ 17:21:59
URL: http://happinessfoton.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback