receptet till "grönt monster".

När man fryser en banan så tänk på att skala bananen innan(!) och dela gärna upp den i lite mindre bitar också då det är lättare att mixa. Annars är receptet enkelt och jättegott, testa tycker jag!
 
--
Translation:
 
The recipe to a green monster
1 glass
1 frosen banana
A handfull spinach
0,5 dl milk
1 tsp ground ginger
1 tsp vanilla extract or vanilla powder
1 tbsp ground flax seeds
A few drops of lemon juice
 
How-To:
Mix the frozen banana until the concistency is smooth. Blend in spinach and flax seeds and continue mixing. Add the remaining ingredients and taste. Pour into a glass and enjoy!
 
When you freeze a banana remember to peel it first, and it's also good to cut it into smaller pieces since it makes it easier to mix.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Älskar denna smoothie! Antar att du tagit från en annan blogg iom att tom namnet är detsamma? Menar inte att låta negativ men rätt är viktigt!

Svar: Ja, den är fantastiskt god! Såklart att rätt ska vara rätt, och jag försöker att skriva ut källor om jag tagit ett recept rakt av, eftersom jag själv vill att folk ska skriva ut källan då de lånar mina recept. Men detta recept är faktiskt mitt eget! Det finns en hemsida dedikerad åt spenatsmoothies som jag blev inspirerad av och som heter Green Monster Movement. Eftersom denna smoothie är en spenatsmoothie så valde jag att döpa den till grönt monster också :)!
Linn Cling

2013-01-22 @ 22:14:49
Postat av: Nastasja

Grym blogg du har! Älskar den här grejen med smoothies men jag är väldigt dålig på att syssla med det. Kikade in på Green Monster Movement och fastnade. Tänkte bara höra med dig om du använder fryst spenat eller färsk?

Svar: Hej, och tack så mycket!^^ Jag använder färsk spenat :)
Linn Cling

2013-01-23 @ 14:11:57
URL: http://thefoodtrain.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Minns mig

E-postadress: (syns ej)

Din blogg eller URL:

Kommentar:

Trackback